کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
سرخط خبرها

«شی جین پینگ» برای سومین بار رئیس‌جمهور چین شد+ بیوگرافی

  • کد خبر: ۱۳۰۷۳۱
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
«شی جین پینگ» برای سومین بار رئیس‌جمهور چین شد+ بیوگرافی
حزب کمونیست چین اعلام کرد: رئیس‌جمهور کنونی این کشور را به مدت ۵ سال دیگر به عنوان رئیس‌جمهور جدید این کشور انتخاب کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از راشاتودی، حزب کمونیست چین اعلام کرد" «شیء جین پینگ» را برای سومین بار و به مدت ۵ سال دیگر به عنوان رئیس‌جمهور این کشور و دبیرکل حزب کمونیست انتخاب کرده است.

بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین از ۲۴ مهرماه در پکن آغاز شد و امروز مراسم اختتامیه آن برگزار شد.

این همایش هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود و یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که در جریان برگزاری آن اتخاذ می‌شود، انتخاب دبیرکل جدید حزب کمونیست چین به عنوان حزب حاکم این کشور است.

حزب کمونیست چین همچنین اعضای کمیته مرکزی خود را انتخاب کرد؛ کمیته‌ای که روز یکشنبه قرار است اعضای کمیته دائمی پلیتبوروی (دفتر سیاسی) حزب کمونیست چین را انتخاب کند.

با انتخاب شیء جین پینگ برای سومین بار در جایگاه دبیر کل حزب و رئیس‌جمهور چین، هم‌اکنون او به قدرت‌مندترین رهبر چین، پس از «مائو تسه‌تونگ»، بنیانگذار جمهوری خلق چین تبدیل شده است.

براساس این گزارش؛ شی جین پینگ زاده ۱۵ ژوئن ۱۹۵۳ سیاست‌مدار چینی و عالیرتبه‌ترین مقام جمهوری خلق چین است که پست‌های دبیرکل حزب کمونیست چین و رئیس‌جمهور جمهوری خلق چین و رئیس کمیسیون مرکزی ارتش چین را بر عهده دارد. او به عنوان دبیرکل دارای یک کرسی در کمیته دائمی پلیتبوروی حزب کمونیست چین، عالی‌ترین نهاد تصمیم‌گیری چین است.

در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۲ حزب کمونیست چین وی را به عنوان رهبر جدید این کشور و رئیس جدید کمیسیون مرکزی ارتش چین برگزید.  در مارس ۲۰۱۸ کنگره ملی خلق با اصلاح قانون اساسی چین، محدودیت دوره‌های تصدی ریاست جمهوری و معاون ریاست جمهوری خلق چین را برداشت و کمیسیون نظارت ملی را ایجاد کرد. در ۱۷ مارس ۲۰۱۸، شی جین پینگ مجدداً برای ریاست جمهوری برگزیده شد و وانگ چی شان نیز معاون رئیس‌جمهور شد.

در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱، حزب کمونیست چین ایدئولوژی شی را «جوهر فرهنگ چین» اعلام کرد. این سومین قطعنامه اساسی حزب کمونیست چین از زمان تأسیس آن است.

اولین قطعنامه در سال ۱۹۴۵ برای افزایش و تصویب قدرت مائو تسه‌تونگ به تصویب رسید. تصمیم به صدور یک قطعنامه دیگر در زمان شی به‌طور نمادین او را به وضعیت مائو قدرتمندترین رهبر چین می‌رساند.

شی جین پینگ فرزند شی ژونگ شان، یکی از انقلابیون کهنه‌کار و بنیانگذاران حزب کمونیست است. پدر وی از قهرمانان انقلاب و نسل اول رهبران چین کمونیست بود که سه بار توسط مائو از مقام‌های خود برکنار شد.

شی جین پینگ فارغ‌التحصیل مهندسی شیمی از دانشگاه چینهوا در پکن است. او از سال ۱۹۹۸ تا سال ۲۰۰۲، شروع به مطالعه تئوری مارکسیستی و آموزش و پرورش ایدئولوژیک در «کار و شغل» در دانشکده علوم انسانی و اجتماعی پرداخت و دوباره در دانشگاه چینهوا به مدرک دکتری حقوق دست پیدا کرد.

وی در سال ۱۹۸۷ با لی یوآنپینگ خواننده مشهور موسیقی محلی چین ازدواج کرد. آن‌ها یک دختر دارند و با توجه به نوع زندگی خود معمولاً جدا از یکدیگر زندگی می‌کنند.

شی در سال ۲۰۰۷ پس از آنکه چن لیانگ لو، دبیر قبلی حزب در شانگ‌های به علت فساد مالی از کار برکنار شد جای او را گرفت. مدت کوتاهی پس از آن به عضویت کمیته دائمی حزب درآمد و در سال ۲۰۰۸ معاون رئیس‌جمهور شد. ابهامات زیادی در مورد عقاید شی جینپینگ مطرح است. وی در مجموع شخصیتی محتاط، و علاقه‌مند به اقتصاد بازار دارد و از محبوبیت بالایی در بین اعضای حزب برخوردار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->